Monday, April 11, 2011

Siti ditohmah jadi OprahBARU sahaja selesai musim pertama program bual bicara sendiri yang diberi nama Siti, di Astro Ria sejak ia mula bersiaran pada


BARU sahaja selesai musim pertama program bual bicara sendiri yang diberi nama Siti, di Astro Ria sejak ia mula bersiaran pada 12 Februari lalu, pelbagai reaksi diterima oleh Datuk Siti Nurhaliza. Ada yang suka dan ada juga yang mengkritik.

Ada yang melontarkan tohmahan dengan mengatakan Siti tidak boleh mengacara, bahkan melontarkan kata-kata sinis bahawa penyanyi kesayangan ramai itu mengeluarkan soalan-soalan yang tidak bernas dan berangan mahu menjadi seperti pengacara hebat, Oprah Winfrey.

Sudah begitu ‘masak’ dengan asam garam dunia hiburan dan kata-kata pedas yang dilemparkan kepadanya, Siti saat ditanya tentang perasaannya, memberi jawapan dengan cara yang begitu profesional.

“Siti tidak ikut cara Oprah mengacara. Lagipun, pengacaraan bukan bidang Siti. Mungkin, orang sudah biasa tengok Siti menyanyi, jadi bila orang lihat Siti mengacara, mereka merasa janggal.

“Selepas tengok episod demi episod, sebenarnya program bual bicara Siti lebih kepada konsep serius. Insya-Allah, untuk musim kedua nanti, Siti akan tampil dengan konsep berbeza.

“Namun begitu, perkara ini (untuk musim kedua program Siti) masih dalam perbincangan dengan pihak Astro,” katanya ketika sidang akhbar selepas mengadakan persembahan sempena Minggu Setiausaha Nostalgia Siti Nurhaliza yang berlangsung di Dewan Utama, Pusat Konvensyen, Matrade, Kuala Lumpur.

Sementara itu, menyaksikan persembahan minggu setiausaha Siti selama dua jam bagaikan terasa seperti beberapa minit. Semuanya gara-gara aksi nakal Siti yang semakin pandai mengusik peminat-peminatnya.

Anggun menyarung busana hitam, Siti bukan sahaja mengusik peminat-peminat yang hadir, tetapi juga buah hati pengarang jantungnya, Datuk Seri Khalid Mohd. Jiwa.

Menyanyikan lagu Aku Cinta Padamu sambil menatap wajah Khalid, Siti dengan spontan mengajukan mikrofon ke bibir Khalid untuk menyambung nyanyian tersebut.

Turut menggeletek hati apabila Siti berduet dengan peminat setianya dengan lagu Jerat Percintaan sambil melakukan aksi-aksi romantik.

Selain mengusik para peminatnya, persembahan minggu setiausaha yang merupakan kerjasama kali ketujuh Siti dengan Hotel Quality, Kuala Lumpur itu sarat dengan nostalgia apabila dia bukan sahaja mendendangkan lagu-lagu miliknya, tetapi juga lagu-lagu malar segar penyanyi lain seperti Alleycats.

Sesuai dengan tema nostalgia, Siti tampil dengan lagu-lagu hit beliau termasuk Jerat Percintaan, Biarlah Rahsia, Cinta Luar Biasa, Destinasi Cinta dan Ku Mahu.

Antara lagu lain, Siti turut menyanyikan lagu-lagu Inggeris lama seperti Because Of You, My All, I Will Always Love You dan juga lagu-lagu dari Alleycats seperti Hingga Akhir Nanti dan Seribu Bintang.

Mengulas mengenai persembahannya pada hari itu, kata Siti, lagu-lagunya yang sebelum ini berkonsepkan balada ditukar kepada bosanova. Ia semata-mata untuk disesuaikan dengan tema nostalgia.

Minggu setiausaha tersebut turut dihiburkan dengan keletah Dee yang sememangnya dikenali dengan komedi spontan. Selain itu, Adam AF2 pula telah dipilih sebagai artis pembukaan bagi majlis tersebut.

“Sepatutnya persembahan Siti hanya berlangsung selama 45 minit sahaja, tetapi akhirnya melarat sehingga dua jam.

“Semuanya disebabkan Siti tidak mahu menghampakan peminat yang meminta untuk menyanyikan lagu kegemaran mereka masing-masing,” katanya.

Beralih pula soalan mengenai kenyataan Shaheizy Sam, ‘Jika Siti tidak tarik diri mungkin saya tidak akan menang’, pada majlis Anugerah Bintang Popular (ABP 2010), baru-baru ini, Siti berkata, sebagai seorang pemerhati dan penonton, Sam memang layak memenangi anugerah tersebut.

“Siti gembira dengan adanya wajah baru yang menggondol gelaran anugerah bintang paling popular ABP2010,” katanya yang menyifatkan Sam seorang yang pandai berlakon dan mempunyai sikap yang baik dan merendah diri.

No comments:

Post a Comment