Saturday, May 7, 2011

Maharaja Lawak: Peserta Dikehendaki Undi Keluar Saingan Masing-Masing


KUALA LUMPUR: Peserta Maharaja Lawak yang bertanding malam tadi diberi mandat untuk mengundi keluar mana-mana peserta yang tidak disukai untuk disingkirkan pada minggu hadapan.

Bagaimanapun, sekiranya peserta yang diundi keluar itu mempunyai markah keseluruhan (markah juri dan SMS) tertinggi, mereka tidak akan disingkirkan, melainkan peserta tersebut mendapat kedudukan di tempat kedua dan ke bawah.

Menurut Pengurus Astro Prima, Nizam Sani, mandat tersebut merupakan sebahagian daripada format dan kejutan untuk peserta yang telah pun dirancang sebelum program tersebut dimulakan.

"Apabila peserta dikenakan tugas untuk mengundi keluar saingan masing-masing, saya akui, hal tersebut akan memiliki elemen-elemen drama.

"Bagaimanapun ini merupakan sebuah format yang dirancang kami untuk peserta lebih peka dalam pertandinga ini. Malah, pada minggu kesembilan, mereka juga mempunyai satu lagi kejutan pengumuman khas," katanya ketika ditemui selesai Maharaja Lawak minggu keenam ini.

Program Maharaja Lawak telah berlangsung di Studio Finas, Hulu Klang dan ia disiarkan secara langsung di Astro Warna (saluran 132).

Kesemua peserta terselamat daripada penyingkiran untuk minggu keenam selepas diumumkan tiada penyingkiran oleh juri tetap Ahmad Idham, Jumaat.

Setakat ini Amir mendapat markah terendah iaitu 31 peratus (%), diikuti pula dengan kumpulan Balas (43%) dan Man (51%).

Manakala, kumpulan Jambu mendapat markah tertinggi iaitu 59%, kumpulan Jozan (57%), Nabil (56%) dan kumpulan Sepah (55%).

Pada malam pertandingan tersebut, persembahan kesemua peserta kurang sengit berbanding minggu lepas. Bagaimanapun, kumpulan Jambu mendapat pujian daripada juri, Ahmad Idham dan Apek, yang menganggap mereka mampu menjuarai pertandingan tersebut.

No comments:

Post a Comment