Get widget

Saturday, May 7, 2011

Hamil luar nikah


SEBAIK mengaku hamil empat bulan walaupun hanya baru bernikah kurang dua bulan, Krisdayanti atau KD menjadi topik paling hangat di Indonesia.

Setiap hari, media tidak pernah mahu mengalah mengorek cerita tentangnya bersama suami, Raul Lemos. Malah KD yang kerap berulang-alik ke Jakarta dari Timor Leste kerana mahu menziarah anaknya, Aurel, tidak pula menyembunyikan diri daripada media.

Seperti mana dia berani mengaku tentang kehamilan luar nikahnya, begitu juga dia berani bertanggungjawab terhadap persepsi dan respons yang diterima.

Menerima pelbagai respons negatif terhadap kehamilan luar nikahnya, KD bagaimanapun masih bertahan dengan perbuatannya yang dianggap sebagai satu tanggungjawab daripada orang dewasa seperti dirinya dan Raul.

"Kami bertanggungjawab dengan keterlanjuran yang dilakukan. Ini adalah komitmen kami bersama. Saya tidak akan membuang anak seperti yang didakwa kerana ini adalah rezeki saya," katanya kepada media Indonesia.

Dia malah melihat isu kehamilan luar nikah itu punya pro dan kontra tersendiri.

"Pro dan kontra pasti ada, tapi banyak yang (pro). Biarkan ia menjadi proses yang mengalir dengan baik," katanya lagi yang sempat memaklumkan dia menebak mungkin akan menimang cahaya mata lelaki.

Bagaimanapun, akui penyanyi itu, dia kasihan dengan Raul kerana suaminya itu harus menerima banyak publisiti negatif yang tidak pernah diterimanya sebelum ini. Sedangkan dirinya sendiri, kata KD, dia sudah terbiasa dengan aksi dikerumuni media sejak sekian lama.

Terdahulu, sebelum berkahwin dengan usahawan tersebut, KD telah menerima kecaman hebat apabila Raul mencium bibirnya dalam satu sidang media sewaktu mereka belum sah bergelar suami-isteri.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More