Friday, May 6, 2011

Kumpulan F.I.R Dari Taiwan Hadir Sempena Karnival Yuan


PETALING JAYA: Kumpulan popular Taiwan, F.I.R, bakal beraksi di Karnival Yuan ntv7 di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Kheo Batu Caves, Selangor, Sabtu ini.

Mereka akan berada bermula pukul 4 petang.

Kumpulan tersebut dianggotai oleh Faye Chan (vokalis), Ian Chen (keyboard) dan Real Huang (vokal dan pemain gitar).

Kehadiran mereka pastinya akan menggegarkan Karnival Yuan dengan persembahan yang dijangka hebat.

Sempena karnival tersebut, para peminat berpeluang mendapatkan tiket konsert F.I.R, 'Genesis’ It’s My Live yang akan berlangsung di Stadium Merdeka pada 30 Julai depan di kaunter OneFM.

Dalam pada itu, pengunjung Karnival Yuan juga akan dihiburkan oleh selebriti tempatan dan luar negara dengan penampilan khas oleh artis popular Hong Kong, Michael Tse.

Selain itu, pembaca berita ntv7 seperti Tiang Kah Chee dan Tan Ley Teng akan hadir memeriahkan karnival tersebut.

Antara aktiviti-aktiviti menarik yang akan diadakan ialah kempen mesra alam dan kitar semula, konsert dan teater mini, ujian kesihatan, pesta makanan dan buku, serta beberapa pertandingan lain.

Selepas acara di Batu Caves, karnival tersebut bakal diadakan di enam lokasi lain bermula di SJKC Cheng, Melaka (18 dan 19 Jun), Sekolah Tinggi Chung Hwa 1, Kuching (16 dan 17 Julai) dan SJKC Shang Wu, Ayer Hitam (17 dan 18 September).

Turut diadakan di SJKC Yong Peng 1 & 2, Yong Peng (1 dan 2 Oktober), Sekolah Tinggi Hua Lian, Taiping (12 dan 13 November 2011) dan SJKC Serdang 2, Sri Kembangan (3 dan 4 Disember 2011).

Karnival tersebut ditaja oleh Celcom selaku penaja utama, Suruhanjaya Pilihan Raya, (SPR), Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), dan Persekutuan Pengakap Malaysia (PPM).

Sementara itu, karnival dianjurkan tersebut sebagai tanda terima kasih buat penonton setia ntv7.

No comments:

Post a Comment