Sunday, May 8, 2011

Apa kes Ramona?


SIAPA Ramona Zamzam? Sebenarnya itu yang bermain di kepala orang veteran macam Diva apabila ada wartawan yang mengomel tentang si Ramona. Rupa-rupanya dia bintang baharu yang dicungkil oleh sebuah majalah tempatan.

Maka, Diva pun barulah jenguk-jenguk rupa paras Ramona yang dikatakan boleh jual itu. Elok budaknya, manis! Tapi yang tak manisnya bila banyak pula cerita sensasi. Diva fikir, bila cerita sensasi mengatasi bakat, itu perkara biasa dalam industri ini. Pucuk muda begitulah!

Tapi, selepas ada keluar artikel menyelar sikap Ramona yang dilabel sombong dalam satu ruangan pojok sebuah surat khabar mingguan, Ramona ada inisiatif nak betulkan keadaan. Sanggup dan rajin dia menghubungi wartawan berkenaan untuk buat kenyataan.

Diva fikir, apabila dia hubungi wartawan untuk beri kenyataan, maknanya dia bersungguh-sungguh mahu betulkan keadaan.

Kata Ramona, sebagai orang baharu dia tak perasan dan kurang pertimbangan barangkali bahawa tutur katanya menyinggung perasaan pihak lain. Dia juga tidak berniat nak menyombong diri, jauh sekali tunjuk lagak.

Diva fikir juga, kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang, tapi memandangkan Ramona minta diberikan peluang, apa kata, kita bagi. Lepas ni kalau dia buat perangai lagi, ‘kita bakor, kita bakor’.

No comments:

Post a Comment