Get widget

Friday, May 20, 2011

'Duka Selepas Kematian Ibu' - Siti Elizad


KUALA LUMPUR: Pelakon Siti Elizad Saifuddin, 27, berjaya mengembalikan keceriaan hidupnya selepas berduka akibat kematian ibu tersayang, Nazariah Mohd Salleh, 62, sebulan lalu.

Ibunya meninggal dunia pada 4 April lalu akibat mengidap Parkinson serta komplikasi darah tinggi dan kencing manis.

Pelakon filem Berlari Ke Langit dan Gangster ini mengakui sepanjang dua tahun lalu dia menyepi seketika dari industri seni kerana memberi fokus untuk menjaga ibunya yang sedang sakit.

Bagaimanapun pada awal tahun ini, dia mula terbuka hati untuk berlakon atas galakan arwah ibunya dan muncul dalam drama Cinta Antara Kita yang telah disiarkan di TV3.

"Selepas mama meninggal dunia, timbullah rasa terkilan kerana tidak menjaganya dengan baik disebabkan sibuk dengan penggambaran.

"Bagaimanapun, apabila difikirkan semula dan sokongan abang-abang saya, saya tak perlu terlalu mengikut perasaan dan reda dengan takdir," katanya.

Dengan semangat baru, Elizad kembali aktif dalam bidang lakonan dan memulakan penggambaran drama Siapa Jem? pada 12 Mei lalu.

"Alhamdulillah, sekarang saya sudah boleh bergaul dengan orang lain dan memikirkan tentang masa depan.

"Kalau dulu saya selalu nampak murung sebab memikirkan penyakit mama. Tetapi sekarang badan pun dah naik sebab sudah berselera untuk makan. Saya juga merasakan setiap perkara yang dilakukan sentiasa diiringi oleh doa arwah mama," ujarnya lagi.

Biarpun dia gagal menunaikan hajat arwah ibunya untuk melihat dia mendirikan rumah tangga, Elizad yakin masanya akan tiba suatu hari nanti.

Dia pernah bercinta selama 11 tahun dengan seorang jejaka namun hasrat untuk berkahwin tidak kesampaian setelah hubungan itu putus, setelah dia lebih menumpukan kepada kesihatan arwah ibunya.

Kini, Elizad kembali solo dan mahu menumpukan kariernya dan tidak mungkin bercinta semula dengan bekas kekasihnya sebaliknya selesa menjadi kawan sahaja.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More