Sunday, May 27, 2012

Shisheido Ubah Misha Lebih Cantik dan Sihat


Tahniah diucapkan kepada Misha Omar di atas perlantikkannya sebagai jurucakap produk kecantikan Shideido bermula Mac lalu. Maklumlah, bukan mudah mendapatkan perhatian jenama antarabangsa ini kalau profil tidak membanggakan. Perlantikkan ini membuktikan Misha punya aura tersendiri dan diyakini personalitinya.
Mengulas tentang perlantikannya itu, Misha yang ditemui di sesi temubual istimewa bersama Shiseido baru-baru ini memberitahu yang dia sebenarnya masih sukar mempercayai perlantikkan itu.
“Saya macam tidak percaya perkara ini benar-benar berlaku. Maklumlah ini jenama antarabangsa jadi saya fikir bukan mudah untuk menjalinkan kerjasama dengan mereka. Namun, saya bersyukur kerana Shiseido percaya dengan saya dan akan cuba jalankan tanggungjawab ini dengan baik. Peluang keemasan ini akan saya gunakan sebaik-baiknya,” ulas Misha teruja.
Dalam masa yang sama, wanita berusia 30 tahun ini mengakui Shiseido telah mengubah perspektifnya dalam penjagaan kecantikan dan kesihatan.
“Selepas bersama Shiseido, saya mula mula mengambil berat dalam penjagaan kecantikan dan juga kesihatan. Kalau dulu saya lakukan tiga langkah penjagaan asas kulit sahaja iaitu membersih, melembap dan menyegarkan, tetapi kini saya mula sedar penggunaan serum juga penting. Terutama apabila seseorang itu sudah berumur 30 tahun ke atas.
Selain itu, saya juga sedar untuk memiliki kulit yang cantik kita juga harus menggunakan produk rawatan wajah yang sesuai, minum banyak air dan lakukan senaman secara rutin. Setelah beberapa bulan menggunakan produk rawatan wajah Shiseido, saya dapati kulit wajah saya semakin cerah dan berseri. Tidak ada lagi masalah warna kulit tidak sekata atau kulit kusam.
Saya paling suka dengan produk Shiseido White Lucent. Serum ini menjadikan kulit lebih berseri dan halus sehingga tidak memerlukan pemakaian bedak asas sebelum bersolek. Selain itu, saya juga suka dengan harumannya yang menenangkan fikiran. Satu lagi produk yang menjadi kesukaan saya ialah Shiseido Global Suncare Perfect UV Protector yang berfungsi  melindungi kulit daripada sinaran sinaran UV yang boleh membuatkan kulit kusam. Saya dapati produk ini cukup efektif. Bahkan, boleh digunakan sebagai alas mekap,” ujar Misha lagi.
Sempena perlantikannya itu, Shiseido bakal melancarkan Set Pilihan Misha pada Julai hadapan. Set yang juga merupakan set promosi Hari Raya itu mengandungi enam produk serta satu cakera padat istimewa yang memuatkan single terbaru  Misha berjudul ‘Angin Syurga’, satu lagu raya – ‘Aidilfitri’ dan tidak ketinggalan lagu ‘berhantu’ ‘Bunga-Bunga Cinta’. Set ini berharga RM300 (Semenanjung Malaysia) dan RM310 (Sabah & Sarawak).

No comments:

Post a Comment