Friday, November 26, 2010

Pekin Doakan Kebahagiaan Ayu Raudhah


KUALA LUMPUR: Pelakon Pekin Ibrahim, gembira berikutan bekas kekasihnya, Ayu Raudhah bakal melangsungkan pernikahan dengan pemain bola sepak negara, Aquan Adha pada Januari ini.

Beritahu Pekin, dia mendoakan kebahagian Ayu dan berharap agar perkahwinan mereka nanti kekal hingga akhir hayat.

"Mungkin sudah sampai jodohnya untuk berkahwin, saya doakan yang terbaik buatnya.

"Walaupun kami putus, masing-masing masih lagi bertanya khabar seperti biasa," kata Pekin yang ditemui pada tayangan filem Hantu kak Limah Balik Rumah (HKLBR), di sini, Isnin.

Tegas Pekin, kehilangannya seketika daripada industri seni bukan kerana dia melarikan diri selepas putus cinta dengan Ayu pada tahun lalu, sebaliknya sibuk dengan pelajarannya di Institut Seni Indonesia (ISI), Jogjakarta.

"Tidaklah, mana ada. Saya yang minta putus, buat apa saya nak lari. Sebenarnya saya sibuk dengan pengajian saya di Jogjakarta dan baru saja tamat pengajian pada Ogos lalu.

"Banyak perkara yang saya belajar disana baik dari segi pembelajaran serta masyarakat.

"Saya ada mengambil sedikit pengalaman dengan menghasilkan beberapa filem pendek di sana," kata graduan Diploma Dalam Seni Persembahan itu.

"Tapi, tidak bermakna dengan penghasilan filem pendek di sana, saya akan mula mencuba nasib di Indonesia, tidak. Ia sekadar pengalaman. Saya lebih seronok hidup dan bekerja di negara sendiri," ujar lelaki berusia 29 tahun itu yang masih belum bertemu pengganti Ayu lagi.

Sementara itu, Pekin gembira kerana berjaya melakonkan watak Musalman dalam HKLBR walaupun babak yang memerlukannya sedikit sahaja.

"Sebenarnya saya tidak puas hati dengan lakonan saya itu. tapi bila pengarahnya, Mamat Khalid kata, lakonan itu berjaya, saya percayakannya.

"Ini kerana, Mamat memiliki sudut pandangan yang yang tersendiri dalam menghasilkan sesebuah filem tersebut," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment