Friday, November 26, 2010

Konsert Francissca Peter Sempena 33 Tahun

PETALING JAYA: Selepas sekian lama menanti, penyanyi tersohor Francissca Peter akan muncul dengan konsert besar-besarannya pada awal Februari 2011.

Konsert sempena usia 33 tahun Francissca atau nama sebenarnya Luciana Francissca Peter itu dijadualkan akan berlangsung selama tiga hari.

“Konsert pada hari pertama akan diadakan secara tertutup untuk rakan media sahaja manakala dua malam lagi terbuka untuk para peminat saya,” kata Francissca ketika ditemui di rakaman Revolusi Anugerah Juara Lagu (AJL) 25 di Sri Pentas, di sini, Khamis.

Menurut juara sulung AJL ini, konsert tersebut dianjurkan oleh peminatnya dan perancangan telah dilakukan sejak tiga tahun lalu melalui pengurusnya, Bibiana Peter.

Namun peminat yang tidak mahu dikenali itu telah mengesahkan untuk menganjurkan konsert tersebut beberapa minggu lalu.

“Saya berharap ramai peminat yang akan datang dalam konsert selama tiga jam itu yang diadakan secara besar-besaran.

“Sebelum ini saya selalu membuat persembahan di samping artis lain tetapi kali ini hanya saya seorang. Saya berasa sangat teruja yang tidak mampu diungkapkan dengan kata-kata,” ujarnya.

Tambahnya: “Saya telah membuat persediaan selama dua bulan selain berlatih melalui persembahan korporat yang dilakukan.

“Saya akan menyanyikan lagu-lagu popular saya sebanyak yang mungkin dengan susunan lagu yang baru dan segar.

“Tetapi apabila saya mengumumkan tentang konsert ini, ramai peminat memberikan senarai lagu untuk dinyanyikan seperti Sekadar Di Pinggiran, Kau Lilin Cinta Ku, Pasti Kembali, Kerna Terpaksa dan Aku Kehilanganmu.”

Bagaimanapun dia enggan menceritakan lebih lanjut tentang konsert tersebut sehingga sebuah sidang media akan dilakukan tidak lama lagi.

Dalam perkembangan lain, dia menerbit dan menggubah lagu untuk beberapa penyanyi.

Francissca juga adalah Duta untuk Organasasi Kebajikan Antarabangsa World Vision di Malaysia (International Aid Organisation World Vision) selama 5 tahun

Dia membuat kolaborasi dengan menyanyikan lagu tema untuk organisasi itu.

No comments:

Post a Comment