Saturday, August 4, 2012

Ella selepas bergelar isteri tetap manja dan ceria

DIA kelihatan tidak berubah sama seperti zaman bujang, biarpun dirinya kini sudah bergelar isteri orang. Sikapnya masih ceria dan manja seperti kebiasaan.
Sudah biasa hidup membujang, Ella atau nama sebenarnya, Norzila Aminuddin,46, sebenarnya beberapa hari lagi bakal genap sebulan menjadi isteri kepada juruterbang, Anuar Husaini Ghazali,31. Mereka berkahwin pada 7 Julai lepas.
Sehubungan itu, sudah pasti ramai yang ingin mengetahui apakah perasaan Ella ketika ini. Ikuti temu bual Kosmo! bersama insan yang bergelar Ratu Rock Negara ini.
Kosmo!: Apa perasaan Ella selepas bergelar isteri sekarang ini?
ELLA: Saya cuba untuk belajar lagi dan sesuaikan diri saya sebagai seorang isteri. Saya memang dalam proses belajar. Memang kita akan rasa kita mempunyai kehidupan yang berbeza ketika solo dan setelah berumah tangga.
Bagaimana perjalanan proses tersebut, adakah ia menyukarkan atau Ella teruja untuk menempuh semua itu?
Dia membawa kita kepada perkara positif yang mana ia memang bagus, Alhamdulillah. Seperti apabila kita keluar rumah perlu minta kebenaran, itu merupakan perkara yang harus. Banyak juga yang perlahan-lahan saya melakukannya dan biasakan diri.
Ella kelihatan tetap Ella yang manja dan ceria. Jadi, adakah suami menerima seadanya sikap Ella yang sebegitu?
Saya juga tidak pasti namun dia kata dia sayang kepada saya. Dia tiada melarang saya untuk berubah atau minta itu dan ini. Mungkin apabila dia nampak kelemahan Ella, dia akan tegur secara perlahan-lahan. Tapi, setakat ini, katanya dia suka.
Apa perkara yang kekok untuk anda lakukan selepas berkahwin?
Saya tidak boleh untuk fikir bagi mengisi perut sendiri kerana kini sudah berdua. Dua itulah kita hendak jadikan satu. Tapi yang bagusnya, dia tidak paksa dan dia lebih semangat untuk perkara yang menggembirakan saya.
Bagaimana penerimaan pihak lelaki terhadap Ella semasa sesi suai kenal?
Alhamdulillah, sangat baik. Kedua-dua belah keluarga juga memberi respons yang baik.
Perasaan Ella menyambut Ramadan tahun ini?
Sudah tentu gembira kerana pada Ramadan kali ini Ella dapat mengerjakan solat tarawih bersama suami.
Bagaimana persiapan raya Ella dan suami?
Ringkas sahaja kerana kami berdua kerja. Ella pun tidak ambil cuti lama, mungkin dalam sehari atau dua. Kami hanya akan ke rumah saudara-mara yang terdekat dan mula kerja semula. Kami belum putuskan mahu pulang ke rumah siapa dahulu. Kelak kami akan duduk berbincang untuk menentukan perkara itu.

No comments:

Post a Comment