Monday, April 2, 2012

Olivia Newton-John Pukau 3,500 Peminat Di Genting Highlands


PETALING JAYA: Penyanyi dan pelakon veteran Olivia Newton-John berjaya memukau 3,500 peminat dengan imbauan lagu-lagu malar segarnya pada konsert Olivia Newton-John: Live in Concert di Arena of Stars, Genting Highlands, Pahang, Khamis lalu.

Konsert tersebut bermula pada pukul 8 malam dengan persembahan pembukaan oleh penyanyi tempatan, Farhan Azizan (AF4) menerusi lagu Gary Moore Still Got The Blues dan Whitney Houston Greatest Love of All.

Pada konsert itu, Newton-John menyampaikan lagu-lagu popularnya termasuk You’re The One That I Want, Hopelessly Devoted to You, Physical dan I Honestly Love You dengan vokal menawan.

Konsert yang mengimbau kronologi muzik pemenang anugerah Grammy sebanyak empat kali itu bermula daripada lagu-lagu hits genre country sehingga muzik di era kemasyuran filem lakonannya, Grease.

Dia memulakan persembahan dengan lagu Pearls on a Chain yang dipetik daripada album terbaru Grace and Gratitude Renewed dan rangkaian lagu medley daripada filem terbarunya A Few Best Men.

Persembahan Newton-John di Malaysia adalah sebahagian daripada siri jelajah promosi Asia termasuk di Jepun, Thailand, Singapura, Hong Kong, Filipina, Indonesia dan Sri Lanka.

Newton-John memikat peminat di seluruh dunia menerusi bakat, kecantikan dan pembabitannya dalam aktiviti kemanusiaan selama lebih empat dekad.

Dia turut dilantik sebagai Goodwill Ambassador kepada United Nations Environment Programme.

Album pertamanya di Amerika Syarikat Let Me Be There melayakkan dia menembusi carta Top 10 di sana, selain turut dinobatkan Vokalis Harapan Wanita di Academy of Country Music dan Vokalis Country Terbaik di Grammy Award.

Selain sibuk dengan karier nyanyian dan lakonan, bintang berusia 64 tahun itu juga sedang mempromosikan buku masakan bertajuk LivWise: Easy Recipes For A Healthy, Happy Life.

Dia yang kini bebas daripada kanser payudara turut aktif dalam kempen kesedaran dan penyelidikan berkaitan kanser itu.

Pada Jun depan, Newton-John bakal melancarkan Olivia Newton-John Cancer and Wellness Centre di tempat asalnya Melbourne, Australia.

Konsert tersebut dianjurkan oleh Offshore Entertainment Production Sdn. Bhd.

No comments:

Post a Comment