Get widget

Tuesday, March 20, 2012

'Gambar Liar? Aku Tak Kisah' - Mikha Tambayong


KUALA LUMPUR: Gambar aku beraksi liar? Aku tak kisah. Demikianlah reaksi ringkas pelakon dari Indonesia, Mikha Tambayong sebaik sahaja diajukan soalan kononnya aksi tidak senonohnya tersebar di Internet.

Gadis berusia 18 tahun ini berkata, dia tidak pernah rasa bersalah dengan penyebaran gambar-gambar itu kerana apa yang dilihat oleh orang ramai bukanlah aksi sebenar dirinya.

Sebaliknya ia adalah gambar teknik pertindihan yang dihasilkan oleh pihak-pihak tertentu untuk memalukan Mikha.

“Itu bukan gambar aku. Ada sesetengah gambar aku memegang puntung rokok tapi jujurnya aku tak sukakan rokok. Ada juga gambar yang menampakkan bentuk badan aku gemuk pada hal aku tidak gemuk. Itu semua gambar orang lain yang dicantumkan pada wajah aku,” katanya selepas majlis doa selamat teater muzikal Gerimis Mengundang di istana Budaya di sini, Selasa.

Dalam teater yang akan dipentaskan dari 27 Mac hingga 8 April depan itu, Mikha turut bergandingan dengan Kamal Adli dan memegang watak Cinta.

Jelas Mikha, sebagai seorang anak tunggal, dia sentiasa mendengar cakap ibunya dan tidak pernah melalukan perkara yang kurang baik termasuklah berkunjung ke kelab malam.

Katanya, jadual penggambarannya di Indonesia terlalu padat dan mustahil untuk dia terlibat dengan aktiviti sosial yang akhirnya boleh menjatuhkan namanya sendiri.

“Aku berlakon untuk drama yang panjangnya sehingga 100 siri. Aku keluar penggambaran pada awal pagi dan pulang ke rumah juga awal pagi. Tidak mungkin Aku boleh terlibat dengan aktiviti yang tidak bermoral. Aku juga selalu ditemani ibu ke mana sahaja,” ujarnya.

Pelakon ini menambah, di Indonesia gambar tidak senonoh artis yang dilakukan dengan teknik komputer sering tersebar dan ia bukanlah sesuatu perkara yang mengejutkan buat mereka.

Katanya peminat akan faham jika melihat dengan teliti gambar-gambar berkenaan dan seterusnya membuat andaian sama ada hendak menerimanya ataupun tidak.

Dia memberitahu sentiasa menjaga diri dan mahu kelakuannya menjadi contoh kepada remaja-remaja di negara berkenaan.

“Orang boleh buat tuduhan macam-macam tetapi aku mahu menjadi contoh kepada golongan remaja,” katanya yang turut ditemani ibunya ke negara ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More