Saturday, March 24, 2012

Amanda Tak Kisah Tak Popular Seperti Haliza Misbun


PETALING JAYA: Pelakon Amanda Misbun, 23 mengakui dia tidak dapat menandingi kehebatan bakat lakonan kakaknya iaitu Haliza Misbun dan tidak kisah jika kurang popular seperti pelakon Andartu Terlampau 21 Hari Mencari Suami itu.

Amanda berkata, dia bersyukur kerana memiliki seorang kakak yang berbakat dan pada masa sama dapat mengajar selok belok dunia lakonan daripadanya.

"Jujur saya katakan, sikit pun saya tak kisah tidak meraih populariti seperti kakak dan saya lebih sukakan begitu.

"Ini kerana saya dapat mengembangkan bakat lakonan saya sebaik mungkin sehinggalah masyarakat luar menyedari kehadiran saya dalam sesebuah lakonan itu

"Dan apabila orang mula menyedari kewujudan saya dalam industri seni ini, maka kerja keras yang dilakukan itu berhasil. Alhamdulillah, segala hasil kerja saya kini mula menjadi perhatian dan ini semua berkat doa dan dorongan yang diberi oleh kakak," katanya.

Tambah Amanda, selama empat tahun bergelar pelakon, segala aturan perjalanan kariernya banyak dibantu oleh Haliza yang dianggap sebagai mentornya sendiri.

Dalam pada itu, pelakon drama Apa Celop itu juga bersyukur keranapublisiti yang tidak diberikan secara meluas membuatkan dia bebas daripada kontroversi.

"Alhamdullah, saya dieknali kerana lakonan dan bukannya kontroversi. Justeru itu saya mahu asah lagi bakat yang ada untuk ketengahkan di bidang lakonan yang saya sayangi ini," ujarnya.

Sementara itu, Amanda yang baru sahaja mendirikan rumah tangga pada 3 Mac lalu berkata, dia lebih gemar mengambil tawaran berlakon drama supaya jangka masa penggambaran yang lama itu dapat dimanfaatkan dengan mengasah dan mempelajari lakonan dengan orang yang berada di sekelilingnya.

No comments:

Post a Comment