Get widget

Tuesday, October 30, 2012

Lisa Surihani Punyai Petua Elak Diri Tertekan


PETALING JAYA: Pelakon jelita Lisa Surihani tidak membiarkan dirinya tertekan sepanjang tempoh latihan teater Tribute Tun Dr Siti Hasmah yang bakal dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya bermula 9 hingga 19 November depan.
Lisa, 26, berkata, sebagai orang baru dalam dunia teater dia perlu bijak mengawal tekanan bagi memastikan watak yang dipegangnya dapat ditonjolkan dengan baik semasa pementasan itu nanti.
"Tidak dinafikan watak Tun (Siti Hasmah) semasa muda yang saya pegang bukan mudah untuk dilaksanakan dan ada kalanya ia membuatkan saya tertekan namun sebagai pelakon saya perlu mengawal perasaan itu dan menukarkannya kepada perkara positif.
"Saya sentiasa berpegang kepada prinsip apabila melakukan sesuatu kita mesti menanam rasa gembira dan seronok kerana ia dapat membantu untuk memberikan hasil yang terbaik dalam sesuatu watak diberikan," katanya kepada mStar Online.
Lisa ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta produk FreshLook di sini pada Isnin.
Selain Lisa, teater arahan Erma Fatima itu turut dibintangi oleh Eja sebagai Tun Dr Siti Hasmah sewaktu dewasa, Esma Daniel (watak Tun Dr Mahathir dewasa) dan Nazim Othman (watak Mahathir ketika muda) bersama kira-kira 25 pelakon lain.
Dalam pada itu, Lisa memberitahu dia dan suaminya, Yusry Abdul Halim sedang giat mengamalkan pemakanan sihat dan memperbanyakkan sayuran, buah-buahan dalam diet pemakanan mereka.
Lisa memberitahu, amalan itu bukan disebabkan teruja untuk mendapatkan figura yang cantik tetapi lebih kepada kesedaran untuk menjaga kesihatan dari peringkat awal.
"Sebelum ini memang Lisa ada peningkatan berat badan yang agak ketara dan memang mengamalkan pemakanan sihat bagi mendapat kembali bentuk asal yang ideal.
"Namun pemilihan makanan yang betul sebenarnya lebih kepada untuk mengamalkan hidup sihat kerana ia memberikan banyak faedah pada masa akan datang," ujarnya.
Sementara itu, mengulas mengenai pelantikannya sebagai duta FreshLook iaitu kanta lekap berwarna, Lisa berkata, dia bersetuju menjadi duta produk itu kerana telah mencuba sendiri produk berkenaan yang nyata amat selesa digunakan.
Dia yang telah menggunakan kanta lekap sejak berusia sembilan tahun memberitahu, FreshLook sangat mudah digunakan dan yang paling penting ia boleh memberikan perubahan unik dan menyeronokkan dari segi penampilan.
"Lisa memang mengalami masalah rabun jauh dengan kekuatan kanta 650 dan tidak pernah menggunakan kanta lekap berwarna kerana takut ia kelihatan palsu.
"Namun Lisa selesa dengan FreshLook kerana selain datang dengan kanta untuk orang yang rabun tetapi warnanya juga tampak semula jadi.
"Malah Yusry cukup suka jika Lisa mengenakan kanta berwarna biru kerana katanya nampak lebih cantik," jelasnya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More