Saturday, July 7, 2012

Remy, Tiz sakit kepala

PERCINTAAN Remy Ishak dan Tiz Zaqyah sudah lama berada di mata peminat, namun sudah beberapa kali hubungan pasangan pelakon itu didakwa retak menanti belah. Sejak mereka secara terbuka mengakui sedang menjalin cinta, semakin banyak khabar angin tentang konflik yang mereka alami.
Selesai dengan sandiwara kurang diberi perhatian seperti mana yang diharapkan ketika di tahan di wad hospital gara-gara masalah kesihatan baru-baru ini, hubungan Remy dan Tiz kembali memanas. Sebuah akhbar mingguan bukan Kumpulan Utusan melaporkan bahawa hubungan mereka berdua seolah-olah di ambang kemusnahan.
Sikap panas baran Remy sebagaimana yang pernah dilakukan terhadap kekasih lamanya dahulu seperti kembali berulang apabila dia didakwa menampar muka Tiz. Tidak habis dengan dakwaan sebagai kaki pukul, pelakon filem Aku, Kau & Dia itu juga dikatakan pernah beberapa kali didakwa menghempas telefon bimbit milik kekasihnya.
Sehari kemudian, Remy menafikan tuduhan berkenaan sebaik ditemui semasa tayangan eksklusif filem terbaharunya, 29 Februari, Isnin lalu.
"Sebelum sempat baca gosip berkenaan, Tiz yang menghubungi saya bercerita tentang apa yang tertulis. Mulanya saya malas hendak melayan. Sudah letih dengan satu persatu dakwaan seolah-olah tidak senang dengan kebahagiaan dan situasi hubungan kami berdua," ujarnya yang dihubungi semula Sensasi Bintang, Jumaat lalu untuk penjelasan lanjut.
Tanpa perlu menyembunyikan keadaan, ketika itu Remy mengakui dia sedang membawa Tiz keluar untuk membeli beberapa barangan.
SENSASI BINTANG: Apa reaksi anda terhadap tuduhan panas baran, belasah dan hempas telefon Tiz ?
REMY ISHAK: Kalau ikutkan hati saya, saya memang malas nak layan cerita mengarut. Saya sudah malas hendak melenting atau melatah. Lagipun sebelum ini, ramai yang nasihatkan saya supaya jangan buat serangan balas secara melulu. Secara peribadi, saya sudah boleh terima apa itu gosip, tapi bagaimana dengan keluarga, peminat dan pihak luar seperti pihak korporat yang ada kerjasama dengan saya. Bila saya fikir ia melibatkan maruah dan imej saya, rasanya perkara itu perlukan penjelasan dan saya harap penjelasan saya kepada wartawan hari ini akan membersihkan keadaan. Kalau sampai pukul dan hempas telefon, kenapa sampai hari ini kami masih boleh keluar bersama.
Reaksi Tiz pula bagaimana?
Dia mahu saya beri penjelasan dan agar spekulasi itu tidak terus diperkatakan. Dia tuan punya badan yang didakwa disakiti, saya nampak dia sedikit melenting dengan cerita yang dikeluarkan.
Anda tak rasa mahu mencari siapa pembawa fitnah itu?
Kalau dilayan sangat, benda-benda begitu boleh buat saya dan Tiz sakit kepala. Banyak lagi masalah hidup, jadual, promosi dan kerja lain yang perlu saya lakukan. Harap dengan penjelasan ini, peminat boleh terima dan faham situasi kami. Saya anggap itu semua cabaran untuk saya jadi lebih kuat. Dalam proses untuk fasa karier dan hidup yang seterusnya, memang tak semua orang suka dan gembira tengok pencapaian kita, mungkin ada yang suka tengok kami jatuh.
Di sebalik cerita panas, sokongan peminat terhadap anda tidak membantu kejayaan jualan sesebuah filem seperti Jiwa Taiko dan Aku, Kau & Dia, mengapa ini terjadi?
Perkara itu antara perkata yang jadi topik perbincangan kami dalam industri. Secara peribadi, saya tidak nampak aura seseorang pelakon itu satu-satunya tarikan peminat untuk tengok filem di pawagam, cerita filem itu sendiri harus kuat dan beri impak. Sekarang, susah untuk orang filem buat jangkaan filem bagaimana dan pelakon mana yang penonton mahu lihat di pawagam.
Maknanya, sehebat mana seseorang pelakon, itu bukan jaminan peminat mahu lihat mereka di panggung?
Saya setuju. Kadang-kadang ia seperti bermusim.
Bagaimana pula dengan 29 Februari yang akan ditayangkan 30 Ogos depan, adakah anda yakin ia sebuah filem lakonan anda yang wajib ditonton?
Dari segi karakter, cerita dan penceritaan, saya yakin 29 Februari menjanjikan kelainan. Watak Budi itu sendiri sangat unik. Ia satu watak yang tak mungkin saya peroleh lagi atau pernah saya lakonkan dalam mana-mana filem. Untuk penonton yang selalu mengharapkan sesuatu daripada sebuah filem Melayu, saya rasa 29 Februari harus ditonton.

No comments:

Post a Comment