Friday, December 2, 2011

Adele disaran berhenti merokok


BEKAS perokok tegar, penyanyi veteran Boy George menyarankan supaya penyanyi muda popular masa kini, Adele berhenti merokok. Vokalis kumpulan Culture Club itu berhenti merokok sejak awal tahun ini dan atas dasar keprihatinan terhadap bakat Adele dalam dunia muzik hari ini, Boy George merayu penyanyi lagu hit, Rolling in the Deep itu menghentikan tabiat buruknya itu sebelum terlambat.

Ini kerana Adele baru-baru ini telah mengalami masalah dengan vokalnya akibat daripada ketagihannya terhadap rokok.

Ujar Boy George kepada akhbar Daily Mirror: "Jika anda penyanyi, rokok bukan sesuatu yang baik untuk vokal anda. Saya sudah lama cuba berhenti merokok dan syukur kerana akhirnya kini berjaya menghentikan tabiat buruk itu. Jadi saya ingin berpesan kepada ikon masa kini, Adele yang menghadapi masalah vokal akibat merokok itu, hentikan sahaja tabiat buruk itu sebelum ia terlambat."

Adele sebelum ini terpaksa menjalani pembedahan bagi membuang masalah kesakitan yang dialaminya pada bahagian tekak yang dikatakan impak daripada tabiat merokok sehingga dia terpaksa membatalkan konsert jelajahnya di Eropah dan Amerika Utara baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment