Saturday, July 23, 2011

Aznil Nawawi Perlu Jaga Stamina Sepanjang Ramadan


KUALA LUMPUR Pengacara Aznil Nawawi mengakui aktivitinya sepanjang bulan Ramadan terlalu sibuk kerana dia perlu menjalanui latihan teater The Secret Life of Nora (TSLN).

Jelas Aznil, dia akan memulakan latihan stamina bagi memastikan mampu memberi saingan kepada pelakon luar negara yang diimport bagi menjayakan teater tersebut.

“Sepanjang bulan Ramadan nanti saya sudah mulakan latihan terutamanya dari segi menjaga stamina.

“Kalau ketika konsert Horey-Horey saya terpaksa melakukan senaman dengan berlari, jaga pemakanan dan jaga tidur, inikan pula teater yang dipentaskan selama seminggu.

“Lagi pula saya tidak mahu kalah dengan pelakon yang diimport itu dan mahu tunjukkan bahawa saya lebih hebat daripada dia,” katanya pada sidang media Majlis Pelancaran Program Merisik Khabar Edisi Ramadhan di sini, Jumaat.

Teater muzikal ini juga bakal menampilkan pengarah dan penulis teater dari England iaitu Steven Dexter sebagai pengarah.

Aznil bakal membawakan watak antagonis bernama Jay dalam teater yang akan dipentaskan pada September depan.

“Ini merupakan teater kedua saya, sebelum ini saya pernah menjayakan teater Ali Baba di Istana Budaya empat tahun lalu.

“Sebelum ini ada juga tawaran berlakon teater seperti teater Gamat dan beberapa lagi tapi terpaksa ditolak kerana masa yang tidak mengizinkan,” tuturnya.

Kata Aznil lagi, dia menerima tawaran daripada Efiniti Vision Sdn Bhd berikutan peluang berlakon di samping produksi dan pelakon-pelakon yang hebat.

“Saya terima tawaran berlakon dalam teater ini kerana ingin merasakan pengalaman yang berbeza.

“Saya tidak pernah belajar tentang teater, jadi saya ambil peluang ini untuk belajar dan bekerja dengan orang-orang yang pakar dalam bidang ini.

“Semasa bengkel pembacaan skrip lalu, saya sudah dapat rasakan kelainannya,” jelas Aznil.

Dalam perkembangan lain, Aznil juga bakal menjalankan program Merisik Khabar Edisi Ramadhan dan menjadi duta kepada barangan kemas Habib Jewel sempena Hari Raya Aidilfitri ini.

No comments:

Post a Comment