Get widget

Friday, March 8, 2013

Nadiya Nisaa Tidak Tenggelamkan Lakonan Tiz Zaqyah

Pelakon Nadiya Nisaa
Tizz Zaqyah

KUALA LUMPUR: Pelakon Nadiya Nisaa, 27, menganggap lakonannya sebagai Elina tidak menenggelamkan watak utama Lea Soraya yang dipegang oleh Tizz Zaqyah dalam dramaCinta Jangan Pergi arahan Kabir Bhatia.
Pemenang Pelakon Pembantu Wanita Terbaik, Anugerah Skrin 2011 ini berkata, watak Elina berperanan menghidupkan suasana ceria dan menyokong watak utama dalam drama tersebut.
"Saya diberi karakter sebagai teman baik kepada Lea Soraya dan seorang yang gila-gila. Tidak timbul soal “overshadow” kerana masing-masing ada karakter tersendiri.
"Sebelum memulakan penggambaran pengarah telah menjelaskan gambaran apa yang perlu saya lakukan untuk watak itu," katanya.
Nadiya yang ditemui selepas pratonton drama Cinta Jangan Pergi yang bakal ditayangkan di TV9 pada 6 April.
Lakonannya kelihatan lebih menonjol berbanding pemegang watak utama.
Dia digandingkan sebagai pasangan kekasih dengan pelakon baru iaitu Bil Azali yang dilihat banyak menghidupkan suasana.
Drama 26 episod ini yang turut menampilkan gandingan pasangan popular Remy Ishak dan Tiz Zaqyah ini akan disiarkan setiap Sabtu dan Ahad, pukul 8.30 malam.
Sementara itu, Tizz Zaqyah menganggap cabaran utama dalam drama ini adalah mengikis watak Nur Amina dalam drama Nur Kasih agar tidak dibandingkan dengan wataknya dalam drama ini.
"Saya akui memang ada yang akan membandingkan watak saya dengan drama Nur Kasih. Namun dalam drama ini, dari segi karakter saja sudah berbeza. Drama Nur Kasihberkonsepkan agama manakala drama ini berkonsepkan percintaan remaja di kolej," katanya.
Dalam pada itu, Pengurus Besar TV3 & TV9, Sharina Nordin berkata drama ini adalah ganjaran istimewa untuk penonton setia TV9 atas sokongan mereka selama ini.
"Cinta Jangan Pergi berlatar belakangkan tempat-tempat menarik sekitar Eropah dan Malaysia menjanjikan kelainan hasil gandingan pengarah Kabir Bhatiar dan isterinya, Amirah Mustaffa selaku penulis skrip.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More