Get widget

Wednesday, February 13, 2013

Saya masih solo - Linda Onn


SELEPAS dikaitkan dengan pelakon kacak, Fahrin Ahmad, Linda Onn atau nama sebenarnya Rozlindah Onn, 36, mengakui masih lagi single dan mencari-mencari calon yang sesuai untuk dijadikan suami.
Linda yang ditemui ketika majlis kolaborasi resipi baharu restoran miliknya, My Mom’s Chicken Rice bersama Datuk Fazley Yaakob menerusi hidangan nasi ayam salai lemak cili padi, di Ampang, Selangor baru-baru ini, pada awalnya cuba ‘melarikan diri’ daripada menjawab pertanyaan mengenai bakal pasangan hidupnya.
Bagaimanapun, selepas diasak pertanyaan mengenai perkara itu daripada pihak media, Linda akhirnya akur dan berdepan dengan soalan lazim mengenai perancangan menamatkan zaman bujangnya.
Ikuti temu bual Kosmo! dengan penyampai radio Suria FM itu mengenai soal hati dan perasaannya.
Setelah sekian lama tidak bercakap mengenai soal hati, adakah kini hati Linda sudah terisi atau masih kosong?
Hati ini masih lagi milik keluarga. Saya masih lagi solo dan tidak pernah berhenti berdoa kepada Allah agar dipertemukan dengan seseorang yang istimewa.
Adakah Linda sendiri yang terlalu memilih?
Semua orang inginkan yang terbaik untuk dirinya, apatah lagi pasangan hidup. Namun, itu semua ketentuan Illahi. Saya hanya berusaha, Tuhan yang menentukan.
Bagaimanakah pula dengan desas-desus mengatakan Linda akan berkahwin dalam masa terdekat ini?
Itu semua tidak benar, tetapi biarkan mereka terus bercakap bahawa saya akan berkahwin, ungkapan itu satu doa. Moga-moga dengan doa mereka itu saya akan bertemu dengan jodoh saya tidak lama lagi. Amin.
Beralih kepada kolaborasi menu masakan Datuk Fazley dengan restoran Linda sendiri, adakah Linda selesa bekerjasama dengan Datuk Fazley?
Ya, saya sangat selesa dengan Fazley. Kami pernah digandingkan bersama-sama menerusi filem Gila Bola, jadi keserasian itu telah lama terbentuk.
Apakah ciri-ciri jejaka idaman Linda adakah seperti Datuk Fazley?
Saya tidak nafikan ciri-ciri lelaki idaman saya ada pada Fazley. Tetapi saya dan Fazley hanya kawan dan dia pun sudah berumah tangga. Jika lapan tahun lepas, Fazley mengurat saya, tentu saya menerimanya. Tetapi itulah, Fazley lambat sangat! (ketawa).
Berbalik kepada kolaborasi ini, bagaimanakah boleh tercetusnya idea kolaborasi ini?
Saya dan Fazley sebenarnya telah diundang untuk menjadi juri dalam program realiti Mimpi ke Bintang di TV2. Dari situlah, kami bertukar-tukar pendapat dan idea.
Kebetulan saya ada bercerita mengenai restoran saya dan dia pula berkongsi menu baharu dalam buku resipinya yang boleh menjadi produk terbaharu restoran saya untuk tahun 2013 ini.
Jadi, saya cadangkan kolaborasi ini di samping restoran saya mempunyai hidangan baharu, Fazley juga mendapat kebaikan pada dirinya yang ingin berkongsi rasa sebenar menu nasi ayam salai lemak cili padi kepada orang ramai.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More